Szervizdaru bontása

2 db 14m magasságban lévő, egyenként 18t súlyú, 24m hosszú híddarut emeltünk le 60 tonnás autódarunkkal, majd görgők segítségével kimozgattuk azokat. A híddaruk régóta üzemen kívül voltak, emiatt az emelési pontba történő mozgatásuk több időt vett igénybe. A sínpályán lévő 4 db mozgató kocsiból kellett a rögzítő tengelyt kivennünk ahhoz, hogy el tudjuk szabadítani a darukat, és le tudjuk engedni a földre.
Szervizdaru bontása

A rögzítő tengelyek berozsdásodva, megszorult állapotban voltak, így kiütőszerszám és nagykalapács segítségével tudtuk őket kiütni a perselyből, amely azonban sok időt igényelt.

Nehezítő körülmény volt a projekt során, hogy az egyik híddaru emelési pontjában, a 60 tonnás autódarunk alatt mély alagút húzódott, így ki kellett mérnünk az autódaru talpalási pontjait, hogy a pincében lévő támasztópillérre essen a kitalpalás. A híddaruk súlyát illetően nem álltak rendelkezésre információk, így csak méretükből, és anyagukból tudtunk nagyjából meghatározni össztömegüket. A híddarukon nem volt kialakított emelési pont, így azt is nekünk kellett kialakítani, felmérve azt, hogy ha a híddaru elszabadul a sínpályától, akkor már csak a 60 tonnás autódarunk fogja tartani azt.

számtalan nehezítő körülmény ellenére a projekt sikeresen zárult a megrendelő elégedettségével.

Széchenyi Pályázat 2020
Ajánlatkérés